Renovatiewerkzaamheden gestart

In februari 2017 is begonnen met de lang gekoesterde wens om te vernieuwen in werking gezet.
Momenteel worden de kamers op de tweede etage volledig vernieuwd. Ook de gastentoiletten in het restaurant
gaan volledig op de schop. Als dit is afgerond gaan we met het restaurant aan de gang. Hier krijgt alles een grondige verfbeurt en komt er nieuw meubilair. De verwachting is dat voor Pasen alles is afgerond.
Tijdens de werkzaamheden zijn we normaal geopend.

Zwerfkeienroute

Een flink aantal vrijwilligers hebben deze zomer in de Loenermark de handen uit de mouwen gestoken om de zwerfkeienroute weer in ere te herstellen. De vrijwilligers hebben in overleg met Het Geldersch Landschap, de route vastgesteld en alle voorbereidingen getroffen om de route aan te geven door middel van pijlen die op vele zwerfkeien zijn aangebracht. Er moesten ook vele ‘nieuwe’ keien geplaatst worden waaronder exemplaren van meer dan 125 kg!. Op een paar mooie plekken zijn zitbanken geplaatst. De route begint op de parkeerplaats van de schaapskooien en is 7 km lang, bij een normale wandelsnelheid duurt deze ongeveer 1,5 uur. Onderweg kan men genieten van een zeer diverse omgeving. Te zien zijn de beide schaapskooien met de grote schaapsweide, leuke bospaden, zandverstuivingen, een vennetje en vele mooie uitzichten op heidevelden.

Persbericht

LOENEN – De gastbeleving staat centraal bij de nieuwe eigenaar van Hotel Restaurant de Loenermark. Sinds 15 maart 2013 heeft Hans Jurriëns het stokje overgenomen en is vol plannen aan de slag gegaan om zowel het hotel, als het restaurant en het terras een gastvrije plek te laten zijn. Het gaat goed, het team is enthousiast en door een betere vindbaarheid op internet en aandacht van de lokale pers weten velen de vernieuwde aanpak te waarderen.

Door Marita Klein

,,Het begon allemaal vorig jaar, toen ik na een wandeling door de Loenermark, hier op het terras wat ging drinken,” vertelt Hans Jurriëns. ,,Ik vond het een mooie plek en hoorde niet veel later dat het te koop stond. De vorige eigenaar was plotseling overleden en zijn partner heeft de bedrijfsvoering zo goed mogelijk doorgezet. De onderhandelingen over de verkoop hebben een tijd geduurd. Maar op 1 maart was alles rond en op 15 maart ben ik aan de slag gegaan. Alle medewerkers zijn overgenomen en enthousiast over de nieuwe aanpak.”

,,Iedereen moet zich hier welkom voelen,” vervolgt Hans Jurriëns. ,,Met de mensen uit de omgeving wil ik een band opbouwen. Daarom is er elke maand een speciale actie, waarvoor geadverteerd wordt in de lokale bladen, zoals het Klaverblad. Tot eind april is dat een driegangenmenu voor € 16,75. Dat bestaat uit een romige witlofsoep, pepersteak van de grill en chocoladecreatie. Vanaf begin mei serveren we onze gasten uit de buurt weer een ander speciaal menu.”

,,In het restaurant worden veel regionale producten geserveerd,” zegt Hans Jurriëns. ,,Die zijn van hoge kwaliteit. Het dierenwelzijn vind ik ook belangrijk. De dieren moeten buiten hebben gelopen. Ik serveer eerlijk vlees, waarvan ik met eigen ogen heb gezien hoe de dieren gehuisvest zijn. Ook de omvang van de porties is, zoals mensen dat op de Veluwe mogen verwachten. In het restaurant kunnen honderd mensen tegelijk lunchen of dineren.

,,Het hotel heeft tien kamers en een suite. De hotelkamers staan nu op veel internetsites en zijn beter te vinden dan voorheen. De kamers zijn over het algemeen goed gevuld, maar bij een lage bezetting werk ik met flexibele prijzen. Het appartement wordt veel gebruikt door mensen die hier in de buurt voor een tijdje werken en te ver weg wonen. Zij blijven dan een paar dagen tot een paar weken hier overnachten en eten.”

Hans Jurriëns is geboren en getogen in Apeldoorn en volgde daar de Hotelschool. De jaren daarna heeft hij veel ervaring opgedaan bij diverse bedrijven. ,,Bij de Keizerskroon heb ik bijvoorbeeld alle Europese ministers van financiën en diverse andere hoogwaardigheidsbekleders mogen ontvangen,” vertelt Hans Jurriëns trots. ,,Van manager werd ik directeur en was steeds vaker aan het vergaderen. Dat beviel me steeds minder en daarom ben ik op zoek gegaan naar een eigen bedrijf, waarin ik mijn ideeën over goed gastheerschap kan laten zien. Dat heb ik nu hier gevonden en ik ben blij dat ik mijn ervaring en vakmanschap hier volop tot zijn recht komt. Ook mijn vrouw werkt twee dagen in de week mee naast haar baan elders in het hotelwezen. Ik ben blij met het team, dat uit vijf vaste en elf oproepkrachten bestaat. Zij komen allemaal uit de buurt en zijn deskundig en leergierig. We willen het iedere gast naar de zin maken en zich welkom laten voelen. Zelf heb ik meestal wel tijd om een praatje te maken, mensen naar tafel te leiden of bij vertrek in hun jas te helpen.